piątek, 10 czerwca 2016

Jak z Chińczyka zrobić Turka

   Pewnie niejedna osoba zajmująca się biżuterią hand made ma wśród swoich materiałów krzywe, nieregularne koraliki często, ze względu na gorszą jakość od równych Toho czy Miyuki, nazywanych chińskimi. Tak się składa, że sama mam spory zapas takich koraliczków z czasów gdy zaczynałam swoją przygodę z rękodziełem i nie bardzo wiedziałam, że są koraliki krzywe, równe i równiejsze. Jakoś nie mam serca ich wyrzucić, więc postanowiłam je w jakiś sposób wykorzystać. 
   Po przeczesaniu internetu w poszukiwaniu informacji na temat co można z takich krzywulców zrobić, postanowiłam  zmierzyć się z sznurem tureckim - to sznur, który robi się szydełkiem, ale w przeciwieństwie do klasycznego sznura koralikowo - szydełkowego nie wymaga użycia równych materiałów.
   



   Żeby trochę urozmaicić moje turki jeden wyszydełkowałam z bryłek jaspisu. W kolejnej bransoletce zamiast klasycznego zapięcia wciągnęłam gumkę sylikonową, a na nią nawlekłam większe szklane koraliki, a niebieski sznur turecki zapina karabińczyk - słonik.





   Mam jeszcze sporo nieregularnych koralików, więc jeśli ktoś ma pomysły na to jak je wykorzystać, to zapraszam do dzielenia się nimi w komentarzach.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz