wtorek, 24 maja 2016

Bogactwo baroku

   Właściwie miałam nie brać udziału w tym etapie konkursu Royal Stone. Gdy zobaczyłam barokową inspirację do kalendarza, pomyślałam, że barokowy przepych i przeładowanie zdobień i złoceń, to nie dla mnie. Dopiero na tydzień przed ostatecznym terminem nadsyłania zgłoszeń wpadł mi po głowy pomysł na barokową biżuterię. 
   Odezwała się tu chyba moja pasja do historii, bo inspiracją do stworzenia mojej pracy była kontrreformacja. Chyba nie było epoki, w której kunszt byłby bardziej podporządkowany Kościołowi. Sobór trydencki wyznaczył sztuce ogromną rolę w ukazywaniu wielkości katolicyzmu, potęgi Boga oraz wspaniałości religii.
   Oczywiście okazało się, że nie mam odpowiednich materiałów, więc złożyłam szybko zamówienie z nadzieję, że sznurki i koraliki przyjdą szybko i będę miała jeszcze dość czasu na wykonanie mojego planu.



   Inspirując się barokowymi wnętrzami kościołów i ich wyposażenia, stworzyłam wisior w kształcie krzyża. Użyłam do niego złotego metalizowanego sznurka sutasz, kryształów szklanych w kolorze czerwonym i złotego kryształu Swarovski, koralików Toho i Fire Polish.





   Jeżeli podoba wam się moja praca, zachęcam do oddania na nią głosu "like" w galerii dostępnej tutaj.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz